I. Az internetes vásárlásról dióhéjban….

Kétféle vásárló van véleményem szerint: az egyik a céltudatos, aki tudja mit akar, és ennek megfelelően keres meg egy terméket a saját kis bejáratott eszköztárával. A másik a bizonytalan, aki két okból vásárol: az egyik a hirtelen fellépő szükséglet, például ünnepségre, esküvőre, vagy egyéb alkalomra kell egy adott termék, a másik ok pedig, hogy szembe jött vele valamilyen platformon egy termék, ami nagyon megtetszett neki, és meg akarja kaparintani. Ilyenkor jönnek a dilemmákat szülő kérdések: nagyon szép, de jól fog ez nekem állni? Milyen méret kell ebből? Jó az anyaga? Tényleg úgy néz ki mint a képeken? Megéri az árát, vagy nézzem meg máshol? Ezeket a kérdéseket még napestig lehetne sorolni, és bármilyen furcsán is hangzik, nem csak utóbbi vásárlótípusnál! 
Az online webáruházak korában ugyanis a céltudatos vásárlókat is könnyű elbizonytalanítani. Régebben besétált az ember a kiszemelt boltba, felpróbálta a ruhát, megnézte magát a tükörben, és ha elégedett volt vele, akkor ment a kasszához és vitte is! A bizonytalanoknak is csupán annyival volt ez nehezebb, hogy egy ismerősüket meg kell kérniük, hogy véleményezzék már, hogy szerintük milyen, megéri-e, stb.. Az online korban azonban több más kérdés is adódik, ami leginkább abból fakad, hogy a ruhát jellemzően nem tudjuk felpróbálni a vásárlás előtt, sőt, tulajdonképpen nem is látjuk élőben, csak amikor már a kedves futár könyököl a csengőn reggel. Tovább nehezíti a helyzetet az online vásárlással kapcsolatos negatív történetek és/vagy tapasztalatok, a külföldi filléres átverős oldalakról, a képekre korántsem hasonlító termékekről, több hetes szállításról stb. Azért valljuk be, ezek eléggé meg tudják ingatni a magabiztos vásárlókat is, azonban a negatívumok ellenére is számtalan előnyük van az online webáruházaknak a hagyományos üzletekkel szemben, ezekből sorolnék párat:
  • időt és energiát spórolunk azzal, hogy nem kell elmenni egy konkrét üzletbe, ez főleg azoknak jó, akik kis településeken élnek, vagy városon belül távol a kiszemelt üzlettől 
  • nemhogy az üzletbe, nagyon sehova sem kell menni a termékért, ugyanis házhoz jön, de igény esetén a munkahelyünkre is kérhetjük a szállítást
  • árak tekintetében jóval kedvezőbb a webáruház, hiszen nem kell beépíteni a fizikai üzlet működési költségeit is az árba
  • gyors, általában 2-5 munkanapos kiszállításokkal üzemelnek az online shopok
  • ahol ez több, ott általában még kedvezőbb az ár, és/vagy olyan termékeket is vehetnük, amihez idehaza nehezen vagy leginkább sehogy sem tudnánk hozzájutni 
  • minden elérhetőség feltöntetve a honlapon, a legtöbb esetben online és telefonos ügyfélszolgálat is működik
Ha ez nem lenne elég, akkor azt is érdemes megemlíteni, hogy a fentebb említett negatív példákat a mai világban már egy kis odafigyeléssel könnyedén el tudjuk kerülni, erről is fogok írni részletesebbena következő blogbejegyzésekben.
Szerző: Balage