Kiderült, hogy igazolhatóan sikeresebbek a jól öltözött emberek – Superz.

Kiderült, hogy igazolhatóan sikeresebbek a jól öltözött emberek

Tényleg igaz a hír! A "Wall Street Journal" közétette a tanulmányok eredményeit.

Published by Maksim Tourou in Technics

Tanulmányok kimutatták, hogy a stílusos ruhák viselése az irodában befolyásolhatja munkatársaid pozitív hozzáállását feléd, illetve azt, hogy  mennyire magabiztosan érzed magad, és azt is, hogy hogyan lehet kreatívan gondolkodni.

A Yale-ben 2014-ben végzett tanulmányban 128 alanyon teszteltek, 18 és 32 év közötti férfiakat használtak a kutatók, akik részt vettek üzletkötési tárgyalásokon. És figyelj most jön a pláne! -->
A rosszul öltözöttek (átlag tréningnaciban és műanyag szandálokban voltak) átlagosan 680 000 dolláros (kb 210 millió forint) elméleti nyereséget értek el, míg a jó/stílusos ruhákba öltözött csoport átlagosan 2,1 millió dolláros (kb 630 millió forint) nyereséget gyűjtött. A csoport akik átlagosan öltözködtek 1,58 millió dolláros nyereséget értek el. (kb. 450 millió forint)

A tanulmány társszerzője szerint ez azt mutatja, hogy a rosszul öltözött kollégák kevésbé magabiztosak, kevésbé vonzóak a rossz öltözékük miatt. Továbbá az átlagos ruhát viselők ugyan alapvető szimpátiát is nyújthatnak az átlagos cuccok miatt, de üzletkötésben igen csak alul maradnak a stílusos és igényes üzletkötőktől! A stílusos emberekre jobban odafigyelnek, szívesebben töltenek el velük időt és könnyebben megbíznak bennük. Így az üzletkötés is könnyebb számukra.
"Azok az emberek, akik stílusos ruhát viselnek, erősebbek és hatásosabbak lesznek" - nyilatkozta a WSJ-nek Michael L. Slepian, a tanulmány társszerzője és a Columbia Business School kiegészítő asszisztense. "Ha lehengerlőnek érzi magát, az apró részletek eltörpülnek a tárgyaláson és előtérbe kerül a magabiztosság."
Hogyan illeszkedik ez a tanács a mindennapi életbe? A mai alkalmi irodai öltözködésben az öltözködés még nagyobb hatással lehet. Hiszen mindenki a megszokott cuccokat veszi fel, épp ezért tűnsz fel jobban amikor ráhangolódsz az egyediségre. És pont ezért jött létre a SUPERZ!

De ügyelj arra, hogy kövesd a "plusz vagy mínusz egy" szabályt a vállalati ruha esetében. Például, ha a legtöbb ember átlagos irodai ruhát visel, érdemes egy apró dizájnnal feldobott inget felvenned.(ez a plusz) Ha pl.: mindenki túl öltözött és feszeng, akkor Neked meg lehet érdemes eggyel kijjebb gombolni az inget, és lazábbra venni a stílust. (ez a mínusz szabály). Lényeg, hogy mindig adj mást és többet mint a "konkurencia". Így megjegyezhetőbb és stílusosabb lesz a karaktered! Ezt tesszük mi is cégen belül ;) Peace!